Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în şedinţa de marţi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).
“Garanţia de participare va fi de 10 milioane de euro ca să nu mai avem niciun fel de surprize”, a declarat premierul Victor Ponta la ieşirea din şedinţa CSAT.
Strategia de privatizare a companiei va fi adoptată în şedinţa de miercuri a guvernului, a precizat ministrul Finanţelor Daniel Chiţoiu.
“Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu o garanţie de participare de 10 milioane de euro, să nu mai avem participanţi de calibrul Oltchim şi de asemenea va fi în plic închis”, a precizat Chiţoiu.
Ministrul Finanţelor a precizat că desemnarea câştigătorului se va face până la jumătatea lunii iunie, conform calendarului agreat cu organismele internaţionale.
CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro.
Ministerul Transporturilor se aşteaptă să câştige din vânzarea pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă cel puţin 268,75 milioane lei (61,5 milioane euro), sumă rezultată după plata cheltuielilor legate de privatizare şi programate în acest an la circa 22 milioane lei, potrivit Mediafax.
Privatizarea CFR Marfă face parte din măsurile asumate de guvern în acordul preventiv încheiat cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) în 2011.
Cum au evoluat afacerile CFR Marfă de la înfiinţarea companiei până în 2011
Sursă date: Ministerul Finanţelor Publice (MFP)
Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în şedinţa de marţi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).
“Garanţia de participare va fi de 10 milioane de euro ca să nu mai avem niciun fel de surprize”, a declarat premierul Victor Ponta la ieşirea din şedinţa CSAT.
Strategia de privatizare a companiei va fi adoptată în şedinţa