Cu toate că luna aceasta lucrările privind introducerea în Zalău a unui nou sistem de management al traficului ar fi trebuit încheiate, reprezentanţii municipalităţii s-au văzut nevoiţi să amâne finalizarea investiţiei pentru luna aprilie. Primarul Radu Căpîlnaşiu a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că acest lucru a fost necesar din cauză că reglarea semafoarelor cere mai mult timp decât se estimase iniţial. “Solicităm înţelegere din partea populaţiei. Este un proiect extrem de elaborat şi complex, care a funcţionat până acum în baza unor date culese din trafic în 2009, când a fost demarat. Între timp, datele s-au modificat, iar sistemul trebuie calibrat şi, ca urmare, se prelungeşte finalizarea lui până în aprilie”, a spus edilul.
În acelaşi cadru, directorul Direcţiei Generale de Administrare a Domeniului Public Zalău, Aurel Bican, a oferit explicaţii suplimentare. “La punerea în funcţiune, sistemul nu a avut date din trafic reale pentru a se putea adapta, ci a funcţionat bazându-se pe diagrame întocmite în 2009. Numai că valorile şi debitele de trafic înregistrate la vremea respectivă nu mai corespund cu cele actuale”, a explicat Aurel Bican haosul care caracterizează traficul din municipiu.
Directorul DGADP are, totuşi, o veste liniştitoare pentru cetăţeni: în curând, sistemul va utiliza datele înregistrate de la punerea în funcţiune şi până în prezent, astfel că îşi va regla activitatea în conformitate cu acestea. “În această săptămână, ar trebui să reuşim să calibrăm sistemul de semaforizare din trei intersecţii: strada Tudor Vladimirescu cu bulevardul Mihai Viteazul (zona Autogării, n.r.), intersecţia din zona Lidl şi Perla – Scala, urmând ca apoi să se treacă la intersecţia străzii Tudor Vladimirescu cu străzile Gheorghe Lazăr şi Andrei Şaguna”, a explicat Aurel Bican, precizând că automatele se pot adapta la valori de trafic in