Ceea ce se dorea a fi o fluidizare a sistemului medical, reţeta electronică, a fost pusă în practică obligatoriu de la 1 februarie, deşi softul folosit funcţionează greoi. Casa de Asigurări de Sănatate le cere, încă, răbdare pacienţilor şi farmaciştilor.
„De la 1 februarie eliberăm doar reţete electonice. Deocamdată, sunt perioade în care validarea lor merge încă foarte greoi, chiar am purtat discuţii şi cu directorul Casei de Asigurări în sensul acesta. Trebuie să purtăm un dialog pentru rezolvarea acestei probleme. Am înţeles că se lucrează încă la acest sistem dar, deocamdată, nu putem spune că suntem mulţumiţi de rapiditatea cu care se poate lucra. Sunt perioade din zi în care clienţii aşteaptă foarte mult pentru că mai există şi erori, reţete pe care nu le putem prelua. Probabil că există şi probleme de adaptare a softului pe care îl folosesc medicii în eliberarea reţetelor. Deocamdată ni se spune că se lucrează, se adaptează, se înregistrează toate problemele pe care noi le transmitem mai departe şi se încearcă rezelvarea lor”, a declarat preşedinta Colegiului Farmaciştilor Sibiu, Felicia Gligor.
Medicii au început să elibereze reţete electronice, pe lângă cele clasice, încă de acum şapte luni, pentru a se obişnui cu sistemul. De la 1 ianuarie, acestea au devenit obligatorii, dar farmaciile au mai avut la dispoziţie o lună, timp în care vechile reţete au rămas valabile. Cu toate că în această perioadă de probă atât farmaciştii, cât şi medicii au sesizat Casa de Asigurări că sistemul nu funcţionează cum trebuie, de la 1 februarie unicul mod prin care farmaciştii pot elibera medicamente este sistemul electronic. Excepţii de la această regulă se pot face doar dacă nu există temporar curent electric sau conexiune la internet.
Ceea ce se dorea a fi o fluidizare a sistemului medical, reţeta electronică, a fost pusă în practică obliga