Nici măcar Festivalul Primăverii care bate la uşă nu poate uşura situaţia grea prin care trec exportatorii de jucării din zona coastei de sud a Chinei, care au fost afectaţi din cauza costurilor ridicate, aprecierea yuanului şi reglementările stricte din partea importatorilor occidentali.
China este cel mai mare producător din lume şi exportator de jucării, Guangdong contribuind cu peste 70% din producţia totală.
Provincia Zhongshan este lider în exporturi cu 118 companii. Exporturile sale reprezintă mai mult de o zecime din totalul provinciei. Cu toate acestea, boom-ul industriei jucăriilor din China s-a răcit. Provincia Zhongshan a înregistrat o scădere doi ani la rând al exporturilor de jucării în valoare de 64,2 mil. dolari, în scădere cu 6,6% anual. Volumul exporturilor s-a redus cu 2,7%, până la 48,514 loturi, a declarat Xie Lin, oficial al Biroului de Inspecţie şi Carantină din Zhongshan. Salariul minim în Zhongshan a urcat la 1.100 yuani în 2011 de la 920 yuani cu un an înainte. Creşterea salariilor a dus şi la creşterea costurilor de producţie cu cel puţin 10% pentru cele mai multe companii. Costurile suplimentare nu pot fi trecute pur şi simplu asupra clienţilor din Statele Unite şi Europa care se aşteaptă la preţuri ieftine atunci când cumpără lucruri made in China.
Producătorii au spus că trebuie să accepte în continuare comenzi chiar şi atunci când nu există niciun profit, deoarece nu-şi permit să piardă clienţii şi muncitorii. Calitatea mai bună cerută de giganţii de jucării internaţionali a afectat şi ea industria jucăriilor din China, industria şi clienţii din Vest au ridicat standardele pentru a asigura importurile de jucării.
Atât SUA cât şi Europa au revizuit recent standardele de import, aruncând o perspectivă sumbră asupra industriei, a declarat Zheng Xiaoming, profesor la Universitatea de Tehnologie din Guangdong, po