A ajuns și la mine un formular pentru lista de semnături de susținere a înființării Partidului Forța Nouă. Sau, mai pe scurt, F9. Pentru cei care nu știu, e vorba de partidul plagiat pe care încearcă să-l înființeze Bogdan Naumovici, despre care am mai scris pe aici (plagiat pentru că atât de creativul Naumovici nu a reușit să-i găsească o denumire care să nu copieze numele unei agenții de publicitate din Cluj, F9, și a mișcării social-politice din Republica Moldova, intitulată tot Forța Nouă).
Am zâmbit la gândul că cineva și-a imaginat că semnătura mea s-ar putea regăsi pe o listă de susținere a lui Naumovici.
De curiozitate, am intrat și pe profilul de Facebook al F9 să văd cam câți utilizatori urmăresc inițiativa lui. Sunt în jur de 1.800 după jumătate de an. Cum am estimat încă de la început, nu sunt prea mulți cei care au căzut în plasa lui Naumovici. Nici nu ar avea cum. Poate că Naumovici are o părere foarte bună despre sine. Și poate că și prietenii și cei din jurul lui care îl cultivă (unii dintre ei din mass-media) au, de asemenea, o imagine bună despre el. Nu însă și marea parte a clasei de mijloc pe care F9 pretinde că ar vrea să o reprezinte. Iar explicația e simplă: când identifică problemele care au blocat dezvoltarea clasei de mijloc, Naumovici arată cu degetul, în mod populist, doar către clasa politică. Cea mai mare parte a clasei de mijloc, aia reală, a micilor întreprinzători, a fermierilor, a celor care practică profesii liberale știu că cel puțin în ultimii zece ani, clasa politică nu a trăit doar din ciolanul banilor publici, ci și din subvențiile/sponsorizările, mai mult sau mai puțin oneste, ale marilor corporații și multinaționale. Că interesele acestor corporații și legile care le favorizează sunt în conflict cu interesele clasei de mijloc. Că factura finală pentru fiecare privilegiu, lege sau normă favorabilă pentru o mult