- Social - nr. 25 / 6 Februarie, 2013 am vazut "Piatra” la Universitatea de Arta Teatrala (foto), sambata seara, "Nathan inteleptul” la Teatrul National, o surpriza la superlativ, si duminica... jumatate din "Romeo si Julieta” la sectia maghiara, fiindca nu am rezistat si la a doua parte, mi se intampla rar in viata sa nu raman pana la sfarsit la un spectacol, dar a fost atat de chinuitor incat nu inteleg cum poate fi aratat un astfel de spectacol cuiva de la UNITER, fiindca ar trebui ascuns si de public. "Piatra” a fost foarte bun, fiindca, asa cum puteti vedea si in imagine, a fost creat din umbre, precum am aflat la conferinta de presa, umbrele trecutului, "piatra” fiind din aristocrata casa pe care o evreica a cedat-o mai departe fetei din fotografie, din alta generatie, interpretata de Georgiana Ghergu, care aici nu seamana deloc cu cea din "Casatoria”, dar este la fel de buna si pe drama ca si pe comedie. Toti actorii sunt frumosi, Emilia Banciu fiind gravida in realitate, nu doar in rolul din spectacol. Piesa pune in lumina o continuitate a evenimentelor printr-un mecanism de investigare cu memoria trecutului recent. Cristi Popescu nu are obsesia evreiasca in acest spectacol, dar o pune in valoare cel mai bine pe cea care joaca evreica (Ioana Chereji), atat vestimentar, cat si ca valoare a replicilor, desi masteranda are un defect de vorbire foarte accentuat. Prioritatea a fost "cea de a ascunde, nu de a revela, dintr-o natura etica. E ca si cum ne-am strange toti intr-o camera si ne-am gandi ce putem spune din ceea ce stim, fara ca ceilalti sa-si dea seama, cu o distinctie conceptuala de a revela ascunsul”. Sorin Crisan a spus "lucram cu proiecte care ne cer o atitudine, urmarind cum publicul reuseste sa se modeleze si sa-si fixeze propria etica”. Emilia Banciu povesteste despre personajul ei: "Am ramas insarcinata in 1978 cu un copil nazist care ajunge comu