Cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă (Otopeni), a schimbat modul de organizare al taxiurilor, oferind acum acces pe estacada din faţa terminalului sosiri taxiurilor chemate la comandă de pasageri, cu tarif de 1,39 lei pe kilometru. Cele cu tarif de 3,5 lei pe kilometru, care făceau coadă chiar la ieşirea din aeroport, au fost mutate la parter, în zona din care pleacă şi autobuzele spre Bucureşti.
Cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă (Otopeni), a schimbat modul de organizare al taxiurilor, oferind acum acces pe estacada din faţa terminalului sosiri taxiurilor chemate la comandă de pasageri, cu tarif de 1,39 lei pe kilometru. Cele cu tarif de 3,5 lei pe kilometru, care făceau coadă chiar la ieşirea din aeroport, au fost mutate la parter, în zona din care pleacă şi autobuzele spre Bucureşti.
Sistemul a fost schimbat la aproape şase luni după ce o studentă japoneză şi-a pierdut viaţa (15 august 2012), fiind acostată chiar din aeroportul Otopeni de un tânăr, care şi-a oferit ajutorul în găsirea unui taxi.
Ziarul Financiar a scris de la nefericitul incident peste 20 de articole în care sublinia modul deficitar de organizare al taxiurilor, fiind obligaţi să tragă de bagaje în plină stradă pentru a putea găsi un taxi cu tarif de 1,39 lei pe kilometru, în condiţiile în care singurele maşini de taxi cărora li se permitea accesul pe estacada din zona sosiri erau cele cu tarif de 3,5 lei pe kilometru. De aceea, mulţi pasageri riscau să ajungă în maşina unui "pirat" - taximetrist fără legitimaţie şi aparat.
"Păcat că a trebuit să moară cineva ca să se schimbe modul în care este organizat transferul cu taxiul de la aeroport. Acum este bine că putem comanda şi aştepta aici sus taxiul cu tarif de 1,39 lei pe kilometru", a spus Carmen, care aterizase ieri dimineaţă pe aeroportul din Otopeni după un zbor din Timişoara. Ea aşte