Apropierea celei de-a treia generaţii Skoda Octavia 2013 de noul VW Golf VII nu se rezumă doar la platforma MQB pe care aceste două modele o împart. Sedanul cehesc va primi inclusiv o versiune economică diesel 1.6 TDI Greenline ce este creditată cu un consum mixt de doar 3,4 litri de motorină la sută.
Cheia acestei performanţe nu este doar masa care a scăzut uşor în cazul noii generaţii, ci o parte din secretul dieselului commonrail de 1.6 TDI şi 110 CP cu filtru de particule constă în sistemul Start/Stop, recuperarea energiei cinetice pe decelerări, la care se adaugă modificări subtile ale aerodinamicii în paralel cu utilizarea de anvelope economice. Emisiile de 90 grame la km sunt un record în segmentul compact.
În gama noii Octavia 2013 dieselul 1.6 TDI există şi în alte două versiuni de putere, de 90 CP şi şi 230 Nm, precum şi cel de 105 CP. Acesta din urmă livrează un cuplu motor maxim de 250 Nm de la doar 1.500 rpm pe care îl menţine constant până la 2.750 rpm. Comparativ cu Octavia Greenline, consumul versiunii de 105 CP este mai mare cu 0,4 litri de motorină, la 3,8 litri la 100 km parcurşi.
Demarajul Skodei Octavia 1.6 TDI Greenline pe primii 100 km/h cu start de pe loc se face în 10,8 secunde iar viteza maximă este de 194 km/h. Omologul Volkswagen al noii Skode Octavia 1.6 TDI Greenline este Golf-ul VII BlueMotion ce utilizează acelaşi 1.6 TDI de 110 CP şi 250 Nm. Consumul lupului din Wolfsburg este însă ceva mai mic, la 3,2 litri de motorină la sută pe un parcurs mixt.
Noua Skoda Octavia 2013 oferă la capitolul benzine patru unităţi: 1.2 TSI declinat în două trepte de puteri, cu 86 CP şi respectiv 105 CP, 1.4 TSI cu 140 CP şi puternicul 1.8 TSI ce dispune de 180 CP.
Dieselul 2.0 TDI se laudă cu 150 CP şi 320 Nm, cerând pe un traseu mediu de-a lungul a 100 km doar 4,1 litri de motorină.
Prin dimensiunile sale revizuite (+ 9 cm