BMW va aniversa în 2016 o sută de ani de la înfiinţarea mărcii, motiv de sărbătoare pentru bavarezi. Ocazia specială ar putea însă oferi un prilej de lansare pentru BMW-ul suprem, un bolid de peste 100.000 de euro, care să sară direct la gâtul celor mari.
În momentul de faţă pe segmentul supercarurilor, care depăşesc uşor suma de 100.000 de euro, sunt câteva nume mari care şi-au consolidat poziţia pe piaţă în ultimii ani. Printre ei putem aminti de Audi R8 şi Ferrari 458 Italia, care ar putea primi din 2016 un concurent de temut, BMW M8.
Vedeţi mai sus imagini făcute pe calculator cu modul în care ar putea arăta BMW M8. Raderizările se beazează pe conceptul BMW i8, care va deveni model de serie, şi care se pare ca va sta la baza lui M8.
Vezi şi PREMIERĂ NOUL BMW Seria 3 GT
Planul şefului diviziei M (supersport) de la BMW, Friedrich Nitschke, este ca bolidul să împartă mai multe componente cu viitoarele modele hibride i3 şi i8, conform publicaţiei Car Magazine. Asta ar însemna costuri mai reduse şi mai mult profit obţinut de BMW de pe urma unor modele care ar fi lansate nu pentru câştiguri financiare, ci pentru a deschide noi drumuri pe segmente de piaţă de viitor.
De fapt, mai simplu spus, ceea ce vrea şeful diviziei M, un entuziast susţinător al lui M8, este să-şi înduplece şeful, pe Norbert Reithofer, CEO BMW AG, să dea undă verde proiectului. Pe de altă parte Reithofer şi-a dorit foarte mult dezvoltarea diviziei de hibride a BMW, de aici probabil şi asocierea pe care Nitschke încearcă să o facă între M8 şi i8. Nu este o idee rea, mai ales atâta timp cât toată lumea are de câştigat.
i8 vs M8
i8 fuge de mănâncă pământul cu puterea curentului electric, în timp ce M8 înghite kilometri întregi în câteva secunde cu puterea unui V8 pe benzină. Are BMW nevoie de ambele modele?
Vezi şi FORMULA 1 Fioroasele monoposturi sunt