News Un studiu realizat de Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) din Bucureşti, în ianuarie 2013, arată că dascălii consideră că 82% dintre liceeni ajung nepregătiţi la facultate şi susţin introducerea examenelor de admitere atât în liceu, cât şi în sistemul universitar.
Acelaşi studiu indică însă şi faptul că plagiatul este răspândit în rândul studenţilor, dar şi al profesorilor. Pestejumătatedintreceleaproape 1.000 de cadre didactice din învăţământuluniversitar care au participat la studiulrealizat de SNSPA, în cadrul unui proiect european, susţinîn mare şifoarte mare măsurăcă”modalitatea prea uşoară de admitere” este o problemă în facultatea lor, în condiţiile în care 55% dintre studenţi au fost admişi pe bază de dosar.
Mai mult, în ceea ce priveşte evolutia nivelului de pregătire a absolvenţilor de liceu din ultimii 10 ani, 82% dintre profesori au apreciat-o drept ”negativă”, în timp ce 38% s-au plâns de slaba pregătire a licenţiaţilor, iar 46% au văzut totuşi o evoluţie ”pozitivă”.
41% dintre dascălii din universităţi care au completat chestionarul online al SNSPA, în perioada 11-21 ianuarie 2013, de la asistenţi până la profesori doctori din instituţii de stat şi private, indică o evoluţie negativă în ceea ce priveşte performanţele sistemului public de învăţământ, procent egal cu al celor care spun că nu e nici negativă, nici pozitivă şi doar 14% au văzut îmbunătăţiri.
22% dintre cadrele didactice universitare chestionate sunt de părere că ”studiile de master sunt inutile”, iar 27% cred că ”majoritatea absolvenţilor de liceu ar trebui să urmeze o facultate”, mai arată studiul SNSPA.
Citeşte mai mult pe Adevărul
News Un studiu realizat de Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) din Bucureşti, în ianuarie 2013, arată că dascălii consideră că 82% dintre