Cu scopul de a proteja sănătatea publică, limita de zgomot pentru maşini ar putea să fie diminuată, ca urmare a unui proiect adoptat miercuri de Parlamentul European.
Limitele pentru maşinile standard vor fi reduse astfel la 68 de decibeli, de la 74, cât este limita în prezent. Vehiculele mai puternice vor avea o marjă de manevră limitată la 2 sau 6 decibeli. Limita pentru camioanele grele foarte puternice, de peste 12 tone, va fi menţinută la 81 de decibeli, potrivit unui comunicat de presă remis agenţiei Mediafax.
Deputaţii europeni au mai propus şi introducerea unui sistem de etichetare care să informeze consumatorii despre nivelul de zgomot produs de maşinile noi, creşterea zât şi despre creşterea zgomotului vehiculelor electrice şi hibride, astfel încât acestea să fie auzite şi de pietoni. Deputaţii europeni consideră că motoarele silenţioase ale maşinilor electrice şi hibride ameninţă pietonii, de aceea este necesară stabilirea unor cerinţe obligatorii pe viitor, care să crească zgomotul produs de aceste vehicule.
Se mai doreşte şi ca autoturismele noi să fie etichetate în funcţie de performanţa lor în privinţa zgomotului, pentru ca toţi consumatorii să fie informaţi corespunzător. Scheme similare de etichetare există pentru eficienţa consumului, zgomotul cauciucurilor şi emisiile de dioxid de carbon.
Proiectul legislativ propune introducerea graduală a unor limite noi după şase şi opt ani de la intrarea în vigoare a legislaţiei, se mai să specifică în comunicat.
Cercetările întreprinse de Agenţia Europeană de Mediu arată că jumătate din populaţia urbană a Uniunii Europene este expusă la zgomote de trafic mai mari de 55 de decibeli. Expunerea constantă la un zgomot intens de trafic poate duce la extenuare fizică, afectând funcţionarea organelor interne şi poate contribui la apariţia unor boli, inclusiv a celor cardiovascular