Samsung încearcă să-şi dezvolte ecosistemul propriu de aplicaţii printr-un parteneriat cu producătrul de jocuri Chillingo. Compania sud coreeană va dezvolta un portal de jocuri, denumit “100% Indie”, potrivit Engadget.
Samsung s-a săturat că magazinul său de aplicaţii să vină pe locul doi după Google Play şi a decis să îi racoleze pe dezvoltatorii independenţi de jocuri pentru a-i creea conţinut. În parteneriat cu Chillingo, divizia de jocuri a EA, Samsung lansează platforma “100% Indie” care le va permite dezvoltatorilor să-şi vândă aplicaţiile fără a le cere comision în primele şase luni. După cele şase luni, Samsung va obţine 10% din profituri, urmând ca după doi ani să perceapă un comision de 30%, la fel ca Apple şi Google.
“Dezvoltatorii vor primi 100% din încasări în perioada 4 martie 2013 – septembrie 2013, 90% între 4 septembrie 2013- 3 martie 2014, 80% între 4 martie 2014 – 3 martie 2015. După 4 martie 2015, dezvoltatorii Samsung Apps vor primi 70 din din încasări, standardul industriei”, au declarat cofondatorii Chillingo Chris Byatte şi Joe Wee.
Inspiraţie şi informaţie pentru creatorii de jocuri
Byatte şi Wee spun, citaţi de 148apps.com, că programul 100% Indie va consta într-un site menit să ofere articole inspiraţionale şi informative dezvoltatorilor de jocuri. Conţinutul site-ului nu va veni numai de la dezvoltatori de jocuri, ci şi de la regizori, muzicieni şi designeri care vor contribui la crearea unei colecţii impresionante de materiale.
Dezvoltatorii care vor lansa jocuri pe platforma 100% Indie nu sunt obligaţi la exclusivitate. Aceştia vor putea să-şi lanseze jocurile şi pe Google Play, de exemplu. De asemenea, producătorul Chillingo nu va aduce modificări substanţiale jocurilor, ci doar le vor verifica.
Producătorul Chilling nu este un mare susţinător al platformei Android.