Vă propun să începem abrupt, prin 20 de secunde de seriozitate: alergia britanicilor la hoardele păgîne de români care vor cotropi teritoriile sacre ale druizilor este justificată. Și asta fie doar pentru că unii intelectuali englezi obișnuiesc să citească, regulat, presa franceză. În plus, oamenilor obișnuiți care trăiesc în regat și posedă o vastă, dar exclusivă cultură tabloidă le e încă greu să facă diferența între un fost olimpic român la biologie care vrea neapărat să se angajeze vînzător la Chicken Cottage și un țigan zilier din Dorohoi, care de-abia așteaptă să ia la rangă un bancomat din stația de metrou Baker Street.
În acest sens, campania sugestiv intitulată „Why don’t you come over?”, inițiată de gândul.info cu sprijinul creativ al agenției de publicitate GMP Advertising, nu e o idee rea, în intenție. În realitate, mesajul e că la noi, în România, e cel puțin la fel de bine ca-n Marea Britanie. Pare absolut clar de ce: jumătate dintre femeile noastre seamănă cu Kate, toate chiriile noastre sînt de patru ori mai mici decît ale lor, metroul bucureștean e mai puțin aglomerat decît cel londonez, Transfăgărășanul e mai frumos decît Abbey Road, paparazzii de la Cancan nu l-au pozat încă pe prințul Harry în curul gol etc. Se subînțelege că, bașca, românii posedă un excelent simț al umorului, capabil de remarcabile întorsături de retorică și condei. Afirmație foarte riscantă în sine, de vreme ce Monty Python’s Flying Circus, de pildă, a fost difuzat la BBC, nu la Televiziunea Română, în cadrul Albumului duminical.
Verdict: SOMETHING IS WRONG IN THE STATE OF MIND
Ce nu se înțelege din campania în cauză este de ce, în ciuda tuturor acestor avantaje indubitabile ale României, se-ntîmplă în continuare două chestii: 1) mulți români par deciși s-o taie în Marea Britanie, unde plouă în prostie, iar o sticlă de apă plată e mai scumpă decît o bere