Eurodeputaţii intenţionează ca în perioada următoare să impună limite mai stricte privind zgomotul provenit de la maşinile noi. Conform Agenţiei Europene de Mediu, jumătate din populaţia urbană a U.E. este expusă la un nivel insuportabil de zgomot provenit din trafic.
Poluare sonoră redusă
Eurodeputaţii vor discuta la sfârşitul acestei săptămâni un raport al deputatului ceh Miroslav Ouzký asupra propunerii Comisiei pentru mediu, care cere o nouă schemă de etichetare pentru informarea consumatorilor cu privire la poluarea sonoră. Conform acestui raport, expunerea continuă la niveluri ridicate de zgomot provenit din trafic poate duce la epuizarea rezervelor fizice şi la dereglarea funcţionării organelor şi dezvoltarea bolilor cardiovasculare.
Dat fiind că limitele referitoare la zgomotul provenit din trafic nu au mai fost modificate din 1996, deşi traficul a crescut considerabil de atunci, Comisia Europeană a propus reducerea zgomotului produs de autovehiculele personale şi camioane. Aceste limite se aplică noilor vehicule. Limitarea zgomotului se va face în două etape, la doi, respectiv cinci ani de la intrarea în vigoare a regulilor. Astfel, pentru maşinile convenţionale, limita se va micşora de la 72 de decibeli la 70, apoi la 68, iar pentru camioanele grele, de la 81 de decibeli la 80, apoi la 78.
Pe de altă parte, vor exista standarde pentru ca vehiculele electrice să fie auzite de pietoni. Acestea vor rămâne însă voluntare, iar în cazurile în care sunt puse în aplicare, trebuie să respecte limitele de zgomot.
Comisia pentru Mediu a aprobat, pe 18 decembrie 2012, un raport prin care susţine propunerea Comisiei. Raportul sugerează însă reducerea într-un singur pas, la şase ani după ce regulile intră în vigoare. Totodată, Comisia pentru mediu cere o nouă o nouă schemă de etichetare pentru informarea consu