Vânzările nete realizate la nivel global de producătorul suedez de de aparatură electrocasnică şi de uz profesional Electrolux au ajuns, în 2012, la aproape 110 miliarde de coroane suedeze, în creştere cu 8,3% faţă de 2011.
Creşterea puternică a volumelor şi a veniturilor încasate în Americă Latină şi de Nord a fost principalul motor care a condus la obţinerea acestor rezultate.
Într-un context macroeconomic marcat de instabilitate şi de scăderi puternice pe piaţă electrocasnicelor, vânzările nete ale grupului Electrolux au crescut cu 8,3%, dintre care cea mai mare parte o reprezintă creşterea organică de 5,5%, care a atins o nouă valoare record, 3,9% achiziţiile şi -1,1% diferenţele de curs valutar.
În ultimul trimestru al anului trecut, compania a obţinut cea mai mare creştere organică din 2012, de 7,5%, o parte importantă a acesteia provenind din operaţiunile derulate în Americă Latină. Creşterea a fost parţial generată de stimulentele fiscale oferite de guvernul brazilian, dar şi de o îmbunătăţire a mixului de produse şi de creşterea cotei de piaţă a companiei. Operaţiunile Electrolux din Americă de Nord şi Americă Latină, care însumează 50% din vânzările totale ale grupului suedez, au condus la o sporire a vânzărilor şi a veniturilor globale.
În Europa, scăderea încrederii consumătorilor, cauzată de instabilitatea socio-economică, a influenţat negativ rezultatele companiei şi s-a transpus în scăderi uşoare ale volumelor. Cererea pentru electrocasnice mari în Europa a scăzut în ultimul trimestru al anului trecut. În Europa de Vest, scăderea de 2% a venit pe fondul unei reduceri a cererii provenite din Europa de Sud, Frântă, Ţările Nordice şi Benelux. În schimb, cererea în Europa de Est a crescut cu 2%, în principal datorită creşterii înregistrate în Rusia.