De luna viitoare începe reabilitarea cu fonduri europene a liniei de tramvai din Craiova. De la 1 martie, intră în reabilitare primul tronson al căii de rulare a tramvaiului, cel cuprins între Podul Electroputere şi strada Caracal, licitaţia fiind câştigată de firma SCT Bucureşti. Ca atare, va fi oprită circulaţia tramvaielor de la Podul Electroputere şi până la Uzina Ford. De la 1 aprilie va fi închis şi celălalt tronson, de la Hanul Craioviţa până la Podul Electroputere, unde linia de tramvai va fi reabilitată de Marivila.
„Ne cerem scuze încă de pe acum“
„Cum tramvaiele nu vor mai putea circula, va trebui să acoperim cu autobuze necesarul de mijloace de transport. Pe primul tronson ne trebuie cam şase-şapte autobuze mari, iar pe al doilea tronson, care este şi cel mai lung, am avea nevoie de încă vreo 20 de autobuze. În total, ar fi nevoie de 25-26 de autobuze din parcul auto existent, care, după cum ştiţi, este insuficient. În prezent, dispunem de 134 de autobuze care funcţionează. Ăsta-i parcul auto, asta-i moştenirea celor 20 şi ceva de ani de după Revoluţie...“, a declarat Marcel Tănăsescu, noul director general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova.
Regia craioveană caută diverse soluţii pentru a acoperi acest deficit. Chiar dacă Primăria Craiova a promis achiziţionarea a 25 de autobuze noi în prima jumătate a acestui an, RAT nu mizează doar pe această variantă, aşa că a început o serie de discuţii cu alte regii de profil din ţară, inclusiv cu RATB, în vederea unui eventual „împrumut“ de autobuze.
„Dar, în primul rând, mizăm pe repararea autobuzelor defecte din parcul propriu. La un prim calcul, am putea acoperi acest necesar, dar cu o investiţie serioasă în piese şi în reparaţii. Practic, vom fi cam la limită cu numărul de autobuze, acoperind atât traseele obişnuite, dar suplinind şi tramvaiele. Dacă o să avem probleme cu un