* ADEVARUL
* Statul a redus de opt ori preţul de vânzare al CFR Marfă
Dacă în 2008 oficialii credeau că pot obţine un miliard de euro din privatizarea a 100% din acţiunile transportatorului feroviar, acum anticipează că ar putea lua doar 61,5 milioane de euro pentru 51%, deşi valoarea patrimoniului societăţii e încă în ceaţă. De fapt, terenurile, clădirile, vagoanele, locomotivele şi tot ce mai deţine compania valorează în prezent câteva miliarde de euro. Aşa că, după cum au remarcat şi sindicatele feroviare, 65 de milioane de euro înseamnă praful de pe tobă. Presat de calendarul reformelor impuse de FMI, Guvernul se grăbeşte să privatizeze pe bandă rulantă societăţile de care şi-a luat angajamentul că se va descotorosi până la vară.
* Cine umflă scandalul steagului secuiesc
Disputa dintre Budapesta şi Bucureşti şi-a mai consumat un episod, alimentat de declaraţiile belicoase ale politicienilor. Propunerea secretarului de stat al Ministerului de Externe maghiar, Nemeth Zsolt, ca primarii din Ungaria să arboreze steagul Ţinutului Secuiesc a fost catalogată de premierul Victor Ponta drept "obrăznicie". Astfel, disputa pe steagul secuiesc s-a reactivat după ce, în noiembrie 2012, instanţa a decis că este legală utilizarea unui astfel de drapel în Covasna. Pe 18 ianuarie, preşedintele CJ Covasna, Tamas Sandor, le-a cerut primarilor din zona municipiilor Sfântu Gheorghe şi Târgu Secuiesc să arboreze pe faţada primăriilor drapelul secuiesc. "Am cerut acest lucru pentru că angajamentul faţă de Ţinutul Secuiesc este în inima noastră", a explicat Tamas Sandor.
* Privatizarea CFR Marfă a trecut de Guvern, dar mai are de sărit un hop: avizul sindicatelor şi patronatelor din Consiliul Economic şi Social
Proiectul hotărârii de guvern privind privatizarea CFR Marfă a fost aprobat de Guvern doar în primă lectură, iar decizia finală va fi l