Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Şova, a declarat că a început discuţiile pentru rezilierea contractului cu Bechtel şi plata datoriilor de circa 50 de milioane de euro. Aceasta în condiţiile în care Guvernul a stabilit alocarea sumei de circa 42 de milioane de euro pentru Autostrada Transilvania în 2013.
„Până în acest moment am cheltuit aproape 1,3 miliarde de euro şi avem un singur tronson funcţional Turda – Gilău, de 52 de kilometri. O spun cu tot regretful, dar intenţia mea fermă este să propun Bechtel încetarea totală a relaţiilor contractual, cu plata tuturor datoriilor acumulate la zi, circa 50 de milioane de euro“, a declarat Dan Şova, Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, la Realitatea TV. În proiectul de buget prezentat de Ministerul Transporturilor pe 2013, pentru Autostrada Transilvania a fost alocată suma de 188 de milioane de lei, adică circa 42 de milioane de euro.
După plata datoriilor, rămân 0 lei
O mare parte a contractului cu Bechtel a fost reziliat 2011, când Guvernul a stabilit că americanii vor termina doar tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, restul tronsoanelor urmând să fie relicitate. La respectivul tronson mai trebuie finalizaţi circa 30 de kilometri. „Dar pentru lucrările care mai trebuiesc făcute pentru Turda-Gilău mai sunt 25 de milioane de plătit (euro-nr). Pentru datoriile Suplacu de Barcău - Borş sunt încă 25. Sunt 50 de milioane de euro pe care statul român le-a bugetat. Dar, ca să terminăm numai tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, ar trebui să mai plătim încă 250 de milioane de euro. Atâta costă, în acest moment, terminarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş. S-ar ajunge la nişte cifre astronomice“, a susţinut Şova.
Şova: nu abandonăm proiectul
„Încetarea contractului nu înseamnă abandonarea, ci posibliatea schimbării mecanismului de finanţare. Acum, confor