Turiștii care vor avea probleme în zona Rânca și au nevoie de sprijinul salvamontiștilor pot să le ceară direct ajutor, fără a mai fi nevoie să apeleze apelul 112. Pot face acest lucru numai cei care au semnal pe telefonul mobil. Sabin Cornoiu, șeful Salvamont Gorj, a participat la lansarea unui astfel de program la Brașov, care din acest week-end va deveni funcțional și la Rânca.
Sabin Cornoiu a participat la lansarea aplicației ,,Salvamont pentru telefoanele mobile”, aplicație creată de Vodafone, care a avut loc la Dispeceratul Național Salvamont din Brașov. Acest serviciu va deveni funcțional și la Rânca din acest week-end. Cei care au probleme pe munte pot cere ajutorul salvamontiștilor prin intermediul telefonului mobil fără să fie nevoiți să apeleze 112. Salvamontiștii montani sunt de părere că acest program este un pas înainte în domeniul salvării montane. Acum sistemul funcționează doar pe telefoanele cu Android, dar sunt foarte avansate discuțiile cu producătorii de telefoane mobile pentru ca aplicația să fie accesibilă pe toate sistemele de operare. „După recepția semnalului SOS transmis de telefonul turistului, pe monitor ne apare locul de unde provine semnalul și prin zoom pe ecran putem vedea cu o precizie foarte mare locul în care se află. De asemenea, primim automat coordonatele GPS, numele turistului, numărul de telefon și cât are bateria de încărcată”, a explicat Sabin Cornoiu.
Aplicația poate pune la dispoziţie informații utile din zona montană în afară de solicitările de salvare montană. „Pe lângă funcția de urgență SOS, aplicația oferă informații despre trasee, cabane, pârtii de schi, evenimente, îi pune pe turiști în legătură cu echipele salvamont pentru a solicita și obține informații, încercând să le ofere absolut tot ce este necesar pentru a le planifica și duce la bun sfârșit turiștilor o ieșire pe munte”, a mai precizat Sabin