Pentru a evita problemele frecvente cu care se confruntă cetățenii care ajung la ghișeele Evidenței Populației din Alba Iulia, atunci când doresc să înregistreze o naștere, o căsătorie sau un deces, Primăria reamintește populației care sunt domentele necesare pe care trebuie să le prezinte în aceste situații. Veți afla din rândurile de mai jos și care sunt termenele până la care se pot face aceste înregistrări.
Înregistrarea nașterii
Acte necesare
Certificatul medical constatator al naşterii, formular tip , care va trebui să poarte număr de înregistrare, dată certă, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului;
Actele de identitate ale părinţilor nou-născutului(B.I./C.I./Paşaport(C.R.D.S.)/Paşaport străin), respectiv al declarantului naşterii, original şi copie xerox; Paşaportul părintelui cetăţean străin, respectiv actul de identitate pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, în original şi copie xerox, traducerea legalizată a filei care conţine datele de identificare.
Certificatele de naştere ale părinţilor, original şi copie xerox;
Certificatul de căsătorie al părinţilor, original şi copie xerox;
Livretul de familie pentru a se înregistra nou-născutul (numai pentru cei cu domiciliul în Alba Iulia);
Observaţii
Înregistrarea nou-născutului se face în termen de:
- 15 zile de la data naşterii pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;
- 3 zile de la data naşterii pentru copilul născut mort;
- 24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat înăuntrul termenului de 15 zile.
- 30 de zile pentru copilul cu vârsta de până la un an, găsit sau părăsit de mamă în maternitate/ unităţi sanitare.
Actele necesare pentru înregistrarea tardivă a naşterii (după trecerea unui an de la naştere)
Sentinţă civilă în original, rămasă definitivă şi i