Potrivit ministrului Mediului, Rovana Plumb, maşinile pe benzină ar putea plăti un timbru de mediu diferit faţă de cele pe motorină, deoarece motoarele Diesel au un plus de particule care poluează. “În momentul de faţă, este examinată ca o propunere, o formulă de calcul pentru Timbrul de mediu separată pentru motoarele care utilizează benzină şi pentru motoarele care utilizează motorină. Formula de calcul nu se schimbă, va fi acelaşi concept, dar probabil, va fi un timbru de mediu care se va aplica, într-un anumit cuantum, în baza aceleiaşi formule, pentru motoarele pe benzină şi altul pentru Diesel, dat fiind că acestea au un plus de particule care poluează”, a declarat ministrul Mediului. Ea a precizat că proiectul timbrului de mediu prevede o creştere cu 10% până la 15% pentru maşinile dotate cu motoare Euro 3 şi 4, ca urmare a propunerilor primite din partea producătorilor auto. Formula de calcul va deveni publică, ulterior prezentării proiectului în şedinţa de Guvern de săptămâna viitoare. (Sursa: realitatea.net)
Potrivit ministrului Mediului, Rovana Plumb, maşinile pe benzină ar putea plăti un timbru de mediu diferit faţă de cele pe motorină, deoarece motoarele Diesel au un plus de particule care poluează. “În momentul de faţă, este examinată ca o propunere, o formulă de calcul pentru Timbrul de mediu separată pentru motoarele care utilizează benzină şi pentru motoarele care utilizează motorină. Formula de calcul nu se schimbă, va fi acelaşi concept, dar probabil, va fi un timbru de mediu care se va aplica, într-un anumit cuantum, în baza aceleiaşi formule, pentru motoarele pe benzină şi altul pentru Diesel, dat fiind că acestea au un plus de particule care poluează”, a declarat ministrul Mediului. Ea a precizat că proiectul timbrului de mediu prevede o creştere cu 10% până la 15% pentru maşinile dotate cu motoare Euro 3 şi 4, ca urmare a