Spirite încinse, ieri, la Centrul de Afaceri Vaslui, unde presa localã, principalul instrument de informare a opiniei publice, nu a avut acces, culmea, la un seminar de informare cu privire la posibila si tot mai probabila exploatare a gazelor de sist din zona Bârladului. Motivul invocat de organizator, gigantul american Chevron, a fost… dimensiunea sãlii! Dat fiind interesul urias pe care îl genereazã acest subiect în judetul Vaslui si nu numai, penibilul situatiei ar fi fost cu usurintã evitat prin alegerea, din start, a unei locatii corespunzãtoare. Penibilul a atins noi cote în cadrul conferintei de presã, reprezentantii Chevron prezentând doar partea plinã a paharului.
La discutiile de la Centrul de Afaceri Vaslui, la care au fost invitati reprezentanti ai Consiliului Judetean Vaslui, primari, oameni de afaceri si membrii Grupului de Initiativã a Societãtii Civile Bârlad, principalii opozanti ai explorãrii/exploatãrii gazelor de sist din zonã, presa nu a fost primitã. Un grup compact de PR-isti a “confectionat”, ulterior, si o explicatie pentru aceastã situatie penibilã: sala aleasã pentru desfãsurarea seminarului era prea micã. Mai mult, s-a explicat ulterior, presa merita o întâlnire specialã si, de ce nu, si un bufet suedez. Mãcar pãpicã sã fie, cã de rãspunsuri evazive am apucat sã ne sãturãm în prima parte a conferintei, care a început dupã o întârziere de aproximativ orã. Tot în zona PR-ului de top, nici bine nu au venit americanii, cã s-au si înfipt în mâncare. Probabil au crezut cã în acest loc s-a rãsturnat celebra cãrutã cu… stupid people. Au descoperit repede cã s-au înselat. Din partea Chevron, au fost prezenti Tom Holst, country manager (seful operatiunilor Chevron în România, n.n.), Jim Christanopoulos, specialist în mediu, Cristina Gaginsky, director relatii publice, Gheorghe Orbu, sef foraj, si Cosmin Ghitã, consilier afaceri publice.