Mult trâmbiţata evaluare a administratorilor de la asociaţiile de proprietari din Craiova le creează acestora probleme încă de la completarea dosarului. Între documentele pe care trebuie să le depună la înscriere trebuie să fie şi „dovada că este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru desfăşurarea unei astfel de activităţi“. Mulţi administratori nu ştiu la ce cabinet să se prezinte pentru evaluare, atâta timp cât primăria nu face o precizare expresă.
„Încă nu am făcut evaluarea psihologică. Am aflat de la colegi că trebuie să mergi la un cabinet de medicina muncii, dar poţi să mergi şi la medicul de familie. Am fost la un psiholog şi mi-a zis că am nevoie de o fişă specială pe care să o completeze. Nici nu ştiu de unde să iau“, a spus administratorul Asociaţiei 15 Valea Roşie, Elena Popescu.
Lămuriri în acest sens ne dau reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă Dolj. „În această situaţie, cadrul legal este HG nr. 355/2007, actualizată, şi art.189, alin.1, lit. c din Codul Muncii. Aici se stipulează clar că la angajare şi în cazul evaluărilor periodice avizul medical se ia de la un medic de medicina muncii, iar avizul de specialitate se poate lua de la oricare cabinet de specialitate, în speţă psiholog“, a precizat purtătorul de cuvânt al ITM Dolj, Mihai Iovănescu.
Provocaţi cu labirintul
Între administratorii care au trecut pragul unui cabinet psihologic este şi cel al Asociaţiei nr. 101 Calea Bucureşti. Acesta spune că examinarea a constat într-o testare compusă din 70 de întrebări. „Am fost întrebată dacă mă enervez uşor, cum fac când îmi ies din fire. Dacă sunt martor la un conflict, intervin să-l aplanez sau rămân impasibilă? Am fost întrebată dacă visez noaptea morţi. Dacă sunt la capătul unui tunel, am curaj să-l traversez sau nu? Dacă îmi este frică de aglomeraţie... Probabil, pe baza răspunsurilor