În urmă cu trei ani, Camelia Şucu, asociată în mediul de afaceri cu piața luxului, își motiva simplu trecerea la poziția de proprietar al unei piețe agroalimentare de la capătul Berceniului: „Am fost sfătuită s-o cumpăr“. Timpul i-a mai dat un răspuns: „Am pus mâna pe-o mină de aur“. Pe ce se bazează?
De un an încoace, Cameliei Şucu pur şi simplu nu-i mai ajunge ziua: socoteşte, negociază, ia decizii, vorbeşte încontinuu la telefon. Energia - şi bateria telefonului - nu i-o consumă nici afacerile cu mobilier de lux (principalul său business e Class Living), nici restaurantul-wine bar şi concept store-ul cu piese de design celebre pe care îl deţine (Iconic va fi relansat la sfârşitul lui februarie), ci Piața de Gros, „copilul adoptat“ de această „familie de lux“ a afacerilor marca Șucu. Se impune o precizare: în martie 2010, Camelia Şucu a devenit proprietarul a 16 hectare de teren, trei hale principale între 4.000 şi 5.000 mp şi alte câteva anexe contra a 3,5 milioane euro fără TVA.
Cum se înţelege luxul cu agricultura? „Luxul a suferit mult, în aceşti ani de criză, dar agricultura e o investiție bună, de viitor și profitabilă, dacă știi ce trebuie să faci“, răspunde ea. Recunoaşte că, în 2010, „nu ştiam absolut nimic despre agricultură şi m-am bazat doar pe instinctul meu pentru business“. Între timp, a învaăţat cum funcţionează această afacere. După trei ani - „ în 2010 am văzut ce e acolo, în 2011 mi-am dat seama că fără un parteneriat strâns cu producătorii nu pot să mă dezvolt, iar în 2012 am pus pe hârtie investiţiile necesare pentru ca Piaţa din Berceni să funcţioneze ca în Occident“, rezumă ea timpul scurs de la achiziţie până în prezent.
Ştie exact ce are de făcut pentru ca Piaţa ei de Gros să devină principalul nod logistic pentru aprovizionarea cu legume şi fructe a Bucureştiului, o piaţă de peste două milioane de