Puterea economică a Germaniei creează speranţa că aceasta va continua să contribuie la rezolvarea crizei europene. Se ridică, însă, întrebarea în ce măsură această forţă nu este, uneori, supraestimată. Atractivitatea şi competitivitatea pieţei germane fac obiectul studiului A pillar of strength in troubled times - Germany attractiveness survey, publicat ieri de Ernst & Young.
Ocupând pe mai departe cea mai bună poziţie ca destinaţie europeană atractivă pentru investiţii, Germania a câştigat în 2012 un punct procentual, atingând 13%. A coborât, însă, la nivel global de pe locul cinci, pe locul şase, fiind depăşită, în acest an, de Rusia.
După ce a scăpat cu bine de eroziunile crizei, Germania este singura ţară occidentală care s-a poziţionat ca destinaţie de afaceri de top la nivel mondial. În opinia investitorilor, Marea Britanie şi Franţa rămân cu mult în urma Germaniei - nu doar prin poziţia ocupată în clasamentul global, ci şi în privinţa oportunităţilor de dezvoltare pe care le oferă.
Cum atrage Germania investiţiile străine directe
După mai mulţi ani de reforme economice şi sociale, care au generat o competitivitate crescută şi o piaţă a muncii mai flexibilă, economia Germaniei este azi extrem de flexibilă şi puternică. Această situaţie este acum recunoscută şi dincolo de hotarele ei şi reprezintă un factor ce diferenţiază Germania de multe alte ţări europene în ochii investitorilor străini.
Aceştia consideră segmentul infrastructurii drept cel mai atractiv din Germania. Dintre respondenţi, 88% au descris Germania drept o destinaţie de afaceri atractivă din punct de vedere al infrastructurii de transport, iar 60% au considerat că este o destinaţie foarte atractivă. Infrastructura de telecomunicaţii s-a clasat uşor sub acest nivel, Germania obţinând un punctaj foarte bun şi în ceea ce priveşte competenţele forţei de mu