Oltean de pământ şi absolvent de Energetică pe deasupra, Gheorghe Udrişte este deci un om de două ori energic. Ales senator la parlamentarele din decembrie, Udrişte a fost, până în iulie 2012, directorul Metroului bucureştean şi acum parcă plânge inima-n el când vede cu cât dezinteres au ajuns să privească actualii guvernanţi proiectele de extindere a acestei căi vitale pentru Capitala României, pentru care s-a zbătut atât de mult.
Reporter: Aţi lucrat la Metrou încă din 1978, urcând în carieră până în funcţia de director general. Câte stații ați „ctitorit” în această calitate?
Gheorghe Udriște: În total, este vorba de 11 stații de metrou: stația Gorjului de pe linia 3, pusă în funcțiune în anul 1998, stațiile Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivița și 1 Mai de pe linia 4, puse în funcțiune în anul 2000, stațiile Nicolae Grigorescu 2 , 1 Decembrie 1918, Nicolae Teclu și Anghel Saligny de pe linia 3, puse în funcțiune la întreaga capacitate în anul 2009, precum și stațiile Jiului și Parc Bazilescu de pe linia 4 de metrou, puse în funcțiune în anul 2011.
Rep: De ce nu s-a făcut metrou în Drumul Taberei pe vremea lui Ceaușescu și se face acum?
G.U.: În accepția specialiștilor, metroul trebuia făcut din Drumul Taberei până în Balta Albă, dar pentru că Ceaușescu l-a negat pe Gheorghiu-Dej, a băgat metroul în Militari. Ceauşescu zicea că în Drumul Taberei trăiesc „burghejii”, deși Drumul Taberei era primul cartier aglomerat al Bucureștiului, în vreme ce pe atunci cartierul Militari se afla abia la începutul edificării sale. Sigur că a trebuit să vină și rândul cartierului Drumul Taberei, întrucât și partea de est a Capitalei să fie legată de centru printr-o linie modernă de metrou, care să rezolve problemele de transport public din această zonă. Când discutăm de cartierul Drumul Taberei putem spune că discutăm, practic, de un oraș mai mic într-un