Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, intenţionează să ceară companiei Bechtel rezilierea de comun acord a contractului pentru Autostrada Transilvania.
"Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar intenţia mea fermă este de a propune companiei Bechtel încetarea completă a relaţiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridică undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012", a declarat Dan Şova la Realitatea.
El a precizat că, pentru a termina tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, singurul unde compania Bechtel mai lucrează, ar fi mai necesară o sumă de 250 de milioane de euro, fiind de părere că "s-ar ajunge la nişte cifre astronomice".
1,3 miliarde euro pentru 52 de km şi 40% dintr-un tronson nefuncţional
"Am cheltuit 1,3 miliarde de euro, până în acest moment, şi avem singurul tronson funcţional de la Turda la Gilău de 52 km şi încă 40% din tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, nefuncţional, pentru că nu există nod rutier. Or, să plăteşti 1,3 miliarde pentru 52 de km de autostradă, în condiţiile în care această autostradă trebuie să aibă 420 km, fireşte că se ajunge la nişte cifre astronomice", a spus Şova.
Ministrul delegat a precizat că propunerea sa de încetare a contractului cu Bechtel este "bazată pe o chestiune de bun simţ, statul român pur şi simplu nu are bani, în acest moment, pentru susţinerea în continuare a acestui proiect".
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, intenţionează să ceară companiei Bechtel rezilierea de comun acord a contractului pentru Autostrada Transilvania.
"Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar intenţia mea fermă este de a propune companiei Bechtel încetarea completă a relaţiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridică undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012", a declarat Dan Şova la Realitatea.