Google ar trebui să-şi extindă plata către publisherii din Franţa la nivelul tuturor ţărilor din Uniunea Europeană, a spus şeful Consiliului European al Publisherilor.
Săptămâna trecută, gigantul online a fost de acord să plătească 60 de milioane de euro într-un fond special pentru a ajuta organizaţiile media din Franţa să se dezvolte şi pentru a-şi dezvolta prezenţa pe internet. Practic, Google nu le plăteşte neapărat conţinutul, dar se poate traduce şi în aşa fel.
Publisherii francezi au cerut practic taxe de licenţiere pentru titlurile pe care Google le expune în motorul de căutare. După un proces, Google a fost de acord să plătească 60 de milioane de euro pentru indexarea conţinutului. Nu este primul caz, gigantul online mai finalizând un asemenea caz în Belgia, în luna decembrie.
“Motoarele de căutare iau 90% din veniturile din publicitatea online şi o parte dintre acestea vin direct sau indirect de la accesul liber la organizaţii profesioniste de presă şi de la accesul la conţinut”, a declarat şeful Consiliului European al Publisherilor, portughezul Francisco Pinto Balsemao pentru Reuters.
“Situaţia este foarte rea pentru grupurile media din Europa. Toate agregatoarele, cum este şi Google, ar trebui să plătească”, a mai completat Pinto.
Consiliul European al Publisherilor reprezintă 26 de mari grupuri din presa europeană, inclusiv Reuters sau Axel Springer.
Cum a ajuns Google să plătească în Franţa
Decizia a fost luată după mai multe luni de negocieri între compania americană şi publisherii francezi, care au cerut, în luna septembrie a anului trecut, Guvernului lor să elaboreze un proiect de lege prin care motoarele de căutare, precum Google, să le plătească o taxă "pe drepturi de autor" pentru folosirea indirectă a conţinutului de pe site-urile de presă franceze, transmite Mediafax.
O astfel de taxă impusă Google