Profesioniştii din domeniul antreprenoriatelor mici şi medii, reprezentanţii clasei creative, dar şi oamenii cu meserii liberale trebuie să îşi construiască singuri un drum, iar managementul reputaţiei lor se află în mâinile proprii. Soluţiile găsite de unii dintre cei amintiţi mai sus stau fie în consultanţă în branding personal, fie în sesiunile de training-uri de dezvoltare personala, fie în ambele.
În prezent, branding-ul personal din România este mai degrabă un serviciu de promovare a unei persoane, prin tactici de comunicare şi PR. Deşi preocuparea de "a ieşi public" există în rândul românilor care doresc să îşi construiască un brand personal, deseori conţinutul comunicării sau promisiunea sunt irelevante pentru audienţă. "Branding-ul personal trebuie să pornească de la o calitate personală a unui lider, manager sau antreprenor, de la o promisiune sustenabilă conştientizată şi interesantă pentru publicul lui, care, odată comunicată eficient se întoarce ca beneficiu de imagine pentru afacerea lui", explică Mihaela Rădulescu, Senior Brand Consultant si fondator al agenţiei de branding personal Innerout. "Branding-ul personal este despre a-ţi şti cel mai tare punct, a te poziţiona corect şi a vorbi despre asta: cât trebuie, unde trebuie, cum trebuie", adaugă Mihaela Rădulescu.
Să lansezi un business de consultanţă în branding personal pare un lucru îndrăzneţ, ţinând cont că domeniul este "o nişă a nişelor", iar pe piață există câteva agenţii care furnizează servicii de branding generalizate. Diferenţa dintre serviciile de branding personal şi consultanţa de brand stă, potrivit Mihaelei Rădulescu, în instrumentele utilizate si, evident, în natura subiectului. În cazul celor specifice branding-ului personal, acestea sunt fie testele de personalitate, fie alte instrumente de sondare a personalităţii, totul pentru o mai bună autocunoaştere