Clasa A de la Mercedes-Benz, lansată anul trecut, nu doar că a parcurs o transformare radicală prin renunţarea la structura tip sandwich caracteristică celor două generaţii precedente, ci Daimler intenţionează să atace frontal concurenţa în 2013 prin două versiuni economice imbatabile la consum.
Benzinarul A 180 BlueEfficiency Edition şi dieselul A 180 CDI BlueEfficiency Edition vor fi campionii consumurilor cu pipeta din segmentul compact premium.
Mercedes A 180 BE Edition utilizează o cilindree de 1.595 cmc ce revarsă 122 CP. Consumul mediu de doar 5,2 litri de benzină conform NEDC (New European Driving Cycle) este îmbunătăţit cu 0,3 litri prin comparaţie cu modelul obişnuit. La obţinerea acestei performanţe concură atât sistemul Eco Start/Stop, care are rolul de a eficientiza consumurile de carburant şi de a scădea emisiile, cât şi revizuire coeficientului aerodianmic (Cx) care a ajuns la recordul de doar 0,26. Grila frontală este activă, iar fantele spoilerului facilitează mai bine curgerea aerului.
Recordmanul din gama Mercedes este însă noul A 180 CDI BE Edition. Micul diesel de 109 CP izvorâţi dintr-o clindree de doar 1.500 cmc adoptă tehnologie common-rail de nouă generaţie, propulsorul fiind dezvoltat în parteneriat cu grupul Renault-Nissan.
Versiunea diesel BlueEfficiency Edition este creditată cu un consum ce a scăzut de la 3,8 litri, la doar 3,6 litri de motorină. Beneficiind de injecţie directă de motorină şi preţuind fiecare picătură de carburant, acesta are în plus şi un nivel de zgomot redus, precum şi o eficienţă de excepţie. Emisiile au scăzut graţie pachetului BlueEfficieny Edition de la 99 grame CO2 la km, la doar 92 grame.
Ca dimensiuni, noua Clasă A de la Mercedes-Benz măsoară 4,29 metri în lungime, 1,78 metri lăţime, la o înălţime ajustată la doar 1,43 metri. Cu toate că tipul de caroserie a cunoscut modificări im