Maşinile pe benzină ar putea plăti un timbru de mediu diferit faţă de cele pe motorină, având în vedere faptul că motoarele Diesel au un plus de particule care poluează, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Rovana Plumb.
'În momentul de faţă, este examinată ca o propunere, o formulă de calcul (pentru Timbrul de mediu - n.r.) separată pentru motoarele care utilizează benzină şi pentru motoarele care utilizează motorină.(...) Formula de calcul nu se schimbă, va fi acelaşi concept, dar probabil, va fi un timbru de mediu care se va aplica, într-un anumit cuantum, în baza aceleiaşi formule, pentru motoarele pe benzină şi altul pentru Diesel, dat fiind că acestea au un plus de particule care poluează', a arătat ministrul Mediului.
Ea a precizat că proiectul timbrului de mediu prevede o creştere cu 10% până la 15% pentru maşinile dotate cu motoare Euro 3 şi 4, ca urmare a propunerilor primite din partea producătorilor auto.
'Modificările (introduse în proiectul Timbrului de mediu - n.r.) se referă în special la Euro 3 şi 4, deoarece am ţinut cont de propunerile care le-au făcut producătorii. Euro 3 şi 4 vor înregistra o creştere cu 10 -15% faţă de taxa actuală', a declarat ministrul Mediului.
Rovana Plumb a subliniat că proiectul Timbrului de mediu se află 'în faza finală de analiză' şi că la elaborarea acestuia s-a ţinut cont de 'toate propunerile' care au venit de la producători, importatori, de la alte persoane juridice şi fizice.
Atât autorităţile cât şi producătorii şi importatorii auto consideră că noua formulă de calcul va contribui la reducerea emisiilor şi la înnoirea parcului auto din România.
În şedinţa de miercurea viitoare proiectul va fi prezentat Guvernului, dar la începutul săptămânii formula de calcul va deveni publică.
Ministerul Mediului a