SEO monitor, unul dintre principalii jucatori de pe piata de promovare pe motoarele de cautare, a realizat o analiza privind comportamentul de consum online al pachetelor si serviciilor turistice. Conform analizei, 80% dintre romanii care achizitioneaza pachete de vacanta aleg sa se documenteze mai intai online privind ofertele agentiilor.
Produsele si serviciile turistice sunt atat de cautate online in Romania, incat doar 1% dintre cumparatori se intereseaza doar offline de pachetele promovate de agentii, in timp ce 80% dintre romani aleg sa caute pe internet destinatii, oferte de pachete si servicii, pareri ale utilizatorilor etc.
“Principala sursa de informare online pentru cei care cauta oferte de vacanta este motorul de cautare Google. Din analizele SEO monitor, am dedus o tipologie de comportament de cumparare in online; s-a observat ca prima data, cautarile se fac in scop de cercetare, pe cuvinte si expresii generale, cum ar fi: ”vacanta Grecia”, ”vacanta Turcia”, ”oferta vacanta 2013” etc. Utilizatorii verifica rezultatele afisate de Google, iar cand sunt pregatiti pentru achizitie, cauta pe acelasi motor rezultate specifice, prin cautari ce pot include destinatia dorita, numele hotelului, perioada, pretul etc.”, declara Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor. Citeste si:Orange: In noiembrie traficul de internet la metrou a crescut cu 40%Internet gratuit de la Vodafone pentru notebook-urile Sony Vaio de peste 4.000 leiRCS&RDS ofera Internet mobil abonatilor la Internet fix prin fibra optica
In privinta achizitiei pachetelor, tendintele ne arata ca plata online va fi solutia din ce in ce mai abordata de romani. Cercetarile recente arata ca momentan 42% dintre pachetele turistice cumparate in Romania sunt cumparate online, tendinta fiind de crestere.
“Din punct de vedere al optimizarii pe motoarele de cautare – Google, agentiile turis