În vreme ce clienţii din SUA au luat deja contact cu modelul Ford Fusion care nu este altceva decât omologul american al noului Ford Mondeo 2013, în Europa calendarul lansării marelui sedan ce va purta noua siglă Ford restilizată cu ovalul alb-albastru a cunoscut ceva decalaje. Astfel, întârzierea demarării producţiei este motivată prin decizia conducerii Ford ca noul Mondeo 2013 să fie fabricat în Spania, şi nu în Belgia, aşa cum iniţial era bugetată investiţia care viza construcţia unei noi uzine Ford la Genk.
Noua generaţie Mondeo 2013 a fost prezentată în luna septembrie 2012 în cadrul Salonului de la Paris, însă debarcarea propriu-zisă a americanilor pe piaţa europeană cu noua limuzină s-ar putea face aşteptată de către clienţii de pe bătrânul continent încă un an.
Generaţia Mondeo 2013 este construită pe o versiune actualizată a platformei folosite de precedenta generaţie. Acesta va fi oferit în trei forme de caroserie (sedan, cu cinci uşi cu hayon şi o caroserie break). Coeficientul ce măsoară curgerea aerodinamică a aerului peste caroserie a scăzut la noul Mondeo la 0,27.
Mondeo 2013 măsoară 4,869 metri lungime, fiind cu 8,5 cm mai lung ca generaţia pe care urmează a o înlocui, este mai îngust cu 3 cm, dar şi mai scund cu 2,5 cm. Ampatamentul a ajuns la 2,85 metri, lucru de pe urma căruia au de câştigat pasagerii din spate ce vor fi răsfăţaţi mai ceva ca într-un E Class. Mai mult, cei de la Ford au operat o modificare semnificativă la nivelul suspensiei spate independente, care primeşte o punte spate Integral-link, superioară în confort şi stabilitate ca actualul Multi-link.
Forma alungită de coupe în patru portiere, în combinaţie cu farurile oblice şi rânjetul grilei hexagonale tip Aston Martin, îi conferă noului Mondeo o siluetă dinamică şi suplă cu aspiraţii spre segmentele limuzinelor superioare.
Comparativ cu actualul model, dife