Este deja cunoscut cazul companiei chineze care a pus probleme americanilor cu brandul tabletelor "iPad". Proview deţinea drepturile pentru acest nume pe teritoriul Chinei, iar Apple a trebuit să "scoată din buzunar" nici mai mult nici mai puţin de 60 de milioane de dolari pentru a putea folosi brandul respectiv.
Situaţia se repetă cu o similitudine îngrijorătoare în Brazilia. De data aceasta pe marca "iphone". Nu putem spune că diferenţa dintre "iPhone" de la Apple sau "iphone" de la IGB Electronica, numele companiei braziliene, este doar modul de a scrie, cu "p" mic sau "P" mare.
Cert e că acest nume creează probleme de imagine pentru Apple, deoarece terminalul brazilian este un smartphone cu Android. Apple, din păcate pentru ei, au probleme şi mai mari, din moment ce compania din ţara cafelei foloseşte acest nume încă din 2000, cu mult înainte să apară celebra generaţie de smartphone-uri de la Cupertino.
Potrivit agenţiei de presă Reuters, Institutul Brazilian al Proprietăţilor Intelectuale va finaliza decizia cu privire la drepturile exclusive ale celor de la IGB Electronica asupra numelui iPhone. Drepturile vor fi aplicate până în 2018 şi se pare că Apple nu va putea contesta acest trademark. Poate că gigantul din Cupertino nu s-ar fi implicat atât de mult în problemă dacă IGB nu folosea brandul în domeniul telefoniei mobile. Problema e că noul "iphone Neo One" e un telefon low end cu Android.
Evident, există şi varianta ca Apple să plătească o sumă considerabilă brazilienilor, iar aceştia să renunţe la acest brand, exact cum a făcut în China, notează portalul mobilissimo.ro.
Este deja cunoscut cazul companiei chineze care a pus probleme americanilor cu brandul tabletelor "iPad". Proview deţinea drepturile pentru acest nume pe teritoriul Chinei, iar Apple a trebuit să "scoată din buzunar" nici mai mult nici mai puţin de 60 de milioa