Recent, Coca-Cola a lansat o nouă campanie publicitară prin care vrea să convingă publicul de preocuparea sa activă pentru combaterea obezităţii. Ideea esenţială pe care o promovează este aceea că învingerea obezităţii este o chestiune care ţine de numărarea caloriilor. Însă această teorie este complet falsă, deoarece nu toate caloriile sunt la fel, iar obezitatea apare ca rezultat al consumului exagerat din tipul greşit de calorii.
Coca-Cola a lansat o nouă campanie plină de informaţii eronate referitoare la “combaterea obezităţii”. Se pare că acum, Coca-Cola, brandul principal de băuturi carbogazoase din întreaga lume, conştientizează că pierde războiul informaţiilor şi încearcă să se reorienteze şi să îndrepte atenţia consumatorilor spre cele 180 de băuturi fără calorii (numite “dietetice”) ale companiei, scrie financiarul.ro. Ei bine, acest lucru nu va rezolva problema obezităţii. Din contră, îndulcitorii artificiali determină o îngrăşare şi mai mare decât zahărul obişnuit sau siropul de porumb bogat în fructoză. Doctorul Robert Lustig, un expert al efectelor zahărului asupra metabolismului, explică faptul că fructoza este “izocalorică, dar nu şi izometabolică”. Acest lucru înseamnă că poţi obţine aceeaşi cantitate de calorii din fructoză sau glucoză, fructoză şi proteine sau fructoză şi grăsimi, dar efectul metabolic va fi complet diferit, în ciuda faptului că numărul de calorii este acelaşi. Acest aspect este unul esenţial, care trebuie înţeles. Fructoza este, de fapt, mult mai dăunătoare decât alţi carbohidraţi, deoarece, majoritatea se transformă direct în grăsime, atât în ţesutul adipos, cât şi în ficat. Iar acesta este motivul pentru care numărarea caloriilor nu funcţionează. Atâta timp cât continui să mănânci fructoză şi cereale, îţi programezi corpul să creeze şi să depoziteze grăsimea. Mai mult, cercetarea realizată de doctorul Richard Johnson,