Măsura ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, de a opri circulaţia trenurilor intercity pe ruta Constanţa – Bucureşti este catalogată de sindicalişti în termeni extremi de duri. Mai mult, şefii acestora spun că promisiunea de a le reintroduce în luna martie, aşa cum a promis ministrul, nu poate fi onorată.
Vasile Anghel, preşedintele Uniunii Sindicale Feroviarul CFR Constanţa, a declarat că nu trebuia luată această măsură. ”Am făcut zeci de demersuri la forurile de conducere în care reclamau furturile de pe traseu, dar fără nici un rezultat”, spune el. Ce trebuia făcut, în opinia sindicaliştilor? Trebuia să fie luate măsuri pentru a opri furturile. ”Cei care fură sunt mereu aceeaşi. Poliţia îi cunoaşte. Îi prinde, dar instanţa spune că prejudiciul e mic şi le dă drumul. Ar trebui înăsprite pedepsele”, spune Anghel. Metoda aceasta i-a venit şi ministrului Fenechiu, dar numai după ce a scos trenurile de pe traseu.”Am discutat deja cu prim-ministrul despre posibilitatea aspririi legislaţiei în ceea ce priveşte furturile care sunt în astfel de situaţii, pentru că un hoţ dacă fură un şurub, valoarea şurubului ăla poate fi un leu, dar pierderile pe care le poate aduce lipsa acelui şurub la calea ferata e uriaşă. El până acum era tratat ca un hoţ care a furat un leu şi trebuie tratat ca un hoţ care fură milioane”, a spus Relu Fenechiu. Dacă nu se iau astfel de măsuri, problema furturilor va continua să existe. Raziile organizate de poliţie par să nu aibă nici un efect. Acum câteva zile au organizat o acţiune la Cuza Vodă, unde au găsit peste 300 de relee. Sunt simple cutii goale care nu se mai pot folosi, spune Anghel. Cuprul din ele a fost scos, iar releele sunt distruse.
Martie, o dată fantezistă
Sindicaliştii consideră, după cum spuneam, că trenurile intercity nu vor putea circula în regim normal din luna martie. ”Relee de cale ferată nu se mai