Directorul Editurii "Tracus Arte"
De câţiva ani, o nouă editură s-a afirmat cu tărie în peisajul literaturii române. Purtând pe sigla cărţilor ei silueta răzbătătoare şi războinică a Cavalerului trac, desenat de graficianul Mircia Dumitrescu, "Tracus Arte" a umplut librăriile româneşti, printr-o ofensivă culturală fără precedent, cu cărţi bune, îndelung aşteptate. Zeci şi zeci de poeţi şi prozatori români s-au putut astfel înfăţişa publicului cu opere noi şi valoroase, dovedind că miracolul, frumuseţea vie a literaturii române nu piere, în răspărul unor vremuri haotice. Editura "Tracus Arte" a fost de la început în miezul acestui fenomen cultural îmbucurător şi de o vitalitate aproape ciudată. Cine mai dă năvală astăzi spre cărţile româneşti? Am vrut să aflăm mai multe despre acest fenomen literar, dar şi despre literatura română de azi, de la directorul editurii, Ioan Cristescu. Am stat de vorbă chiar la editură, într-o casă cochetă şi mică, de pe lângă bulevardul Banu Manta, în liniştea cărţilor, din care auzeam curgând, parcă, versurile poeţilor mei dragi. Eram acasă la literatura română...
- În doar patru ani, "Tracus arte" s-a impus în România ca o editură de mare prestigiu, care publică mai ales literatură română contemporană şi, în special, poezie. Ce v-a mânat să vă înhămaţi la o activitate aşa de riscantă şi de puţin bănoasă?
- Aventura "Tracus Arte" a început în toamna lui 2008. Nu mai departe de acum şase-şapte ani, piaţa noastră editorială era invadată de literatură străină proastă. Mult mai mult decât azi. Literatura română contemporană era foarte puţin vizibilă. Foarte mulţi scriitori români, prieteni cu mine, nu găseau un debuşeu editorial. Aşa că am simţit această nevoie de a publica mai ales poezie românească.
Primele trei cărţi au fost un triunghi de poeţi: Alexandru Muşina, Caius Dobrescu ş