• Din ce in ce mai multi ieseni ajung sa se planga comisarilor de la Protectia Consumatorilor de serviciile oferite de firmele de telefonie mobila • Acestia reclama facturile uriase care se emit pe numele lor, semnalul prost al retelei, lipsa de garantie a aparatelor telefonice, desi platesc bani grei pe un abonament de telefon • Multi dintre abonati sunt nevoiti sa plateasca sute de euro pentru servicii de care nu stiu ca au parte
Clientii ieseni, nemultumiti de societatile de telefonie mobila, au inceput sa faca rand la Protectia Consumatorilor. Acestia au ajuns la disperare din cauza facturilor umflate pe care le au de achitat, a lipsei de semnal sau din cauza refuzului firmelor de a rezilia contractele. Numai de la inceputul anului, zeci de plangeri s-au adunat pe masa comisarilor, cu privire la mai toate societatile din domeniu. O mare parte dintre reclamatii vizeaza furnizarea de servicii de internet, de care iesenii nu aveau habar. "Multe reclamatii se refera la costuri suplimentare cauzate de traficul pe internet. Au fost reclamatii in care se mentioneaza facturi pentru aceste servicii de 200 - 300 de euro. Verificand aspectele reclamate, a rezultat faptul ca, de multe ori, persoanele in cauza nu stiau sa foloseasca telefoanele respective, lasand deschis traficul de date, situatie care genera acumularea unor costuri, fie foloseau anumite aplicatii de contorizare a traficului, dar care dadeau date eronate", a declarat Marian Grigoras, comisar sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor - Regiunea Nord-Est. Doar in cateva dintre aceste situatii speciale, companiile de telefonie au fost de acord sa esaloneze aceste costuri suplimentare, dupa ce consumatorii au facut dovada imposibilitatii de achitare imediata a sumelor respective.
O categorie aparte de reclamatii vizeaza aspecte legate de garantia aparatelor telefonice.