Zeci de persoane au reclamat la Protecţia Consumatorului furnizorii de cablu, telefonie fixă şi mobilă sau de energie electrică.
Luna ianuarie a adus un record de reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Neamţ. Într-o singură lună, comisarii au înregistrat 108 sesizări, cele mai multe dintre acestea fiind la adresa furnizorilor de servicii de telefonie mobilă, telefonie fixă, cablu TV, energie electrică, reţea de apă şi canalizare. De asemenea, şi băncile au fost reclamate pentru nerespectarea prevederilor contractuale. Din numărul total de reclamaţii, pentru 59 au fost finalizate verificările, în 27 din cazuri cele semnalate dovedindu-se întemeiate.
“În jur de 80% dintre reclamaţii sunt îndreptate împotriva furnizorilor de telefonie fixă, mobilă, internet sau a furnizorilor de televiziune prin cablu. De multe ori, este şi vina consumatorilor, pentru că nu au citit în totalitate clauzele contractului. Alţii reclamă faptul că furnizorii nu respectă contractul, ori că adaugă clauze noi sau că au servicii de proastă calitate. Aproximativ 15% din reclamaţii se referă la calitatea produselor alimentare, care fie sunt expirate, fie nu corespund din punct de vedere calitativ. În jur de 5% din sesizări sunt îndreptate împotriva băncilor şi diverselor forme de tip case de ajutor reciproc. Cei mai mulţi se plâng de clauze abuzive şi dobânzi“, a declarat Gelu Moldoveanu, comisar şef al CJPC Neamţ.
Dacă, în ceea ce priveşte produsele, reclamaţiile sunt mai simplu de rezolvat, în sensul că acestea pot fi înlocuite, în ceea ce priveşte serviciile lucrurile sunt mai greu de soluţionat, întrucât şi consumatorii poartă o parte din vină, fie pentru că nu citesc ce au semnat, fie nu citesc în întregime contractele. Comisarii CJPC sfătuiesc cetățenii ca, la momentul semnării unui contract, să-l studieze atent, iar dacă o