Constructorii cer chiar şi dublarea taxelor pentru Euro 3 şi 4 pentru că poluează nu numai cu dioxid de carbon, ci şi cu alte noxe
Producătorii auto nu se lasă. Ieri au făcut public faptul că au cerut modificarea, de fapt mărirea, taxei auto, viitorul timbru de mediu. Au adus tot felul de argumente care, până în prezent, se pare că nu au convins actualul ministru al Mediului. Mai mult, Rovana Plumb a declarat ieri că se discută posibilitatea calculării în mod diferit a timbrului de mediu care va fi plătit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzină şi a celui care va reveni posesorilor de maşini cu motor pe motorină, acestea din urmă fiind mai poluante.
Rovana Plumb a spus că proiectul timbrului de mediu este "în faza finală de analiză" şi că se va ţine cont de părerile exprimate în dezbaterea publică de producătorii şi importatorii de autoturisme, precum şi de poziţiile altor persoane juridice şi fizice, la şedinţa de Guvern de miercuri.
Euro 1 şi 2 vor polua mai puţin în timp
"Faţă de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, în momentul de faţă luăm în calcul o formulă de calcul separată pentru motoarele care utilizează benzină şi pentru cele care utilizează motorină", a spus Plumb, precizând ulterior că formula de calcul va rămâne aceeaşi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele două tipuri de motoare, "dat fiind faptul că motoarele diesel au un plus de particule care poluează".
Pe de altă parte, întrebată de jurnalişti cum se vor diferenţia cuantumurile, ministrul a răspuns că nu vrea să facă niciun fel de precizare până nu se finalizează elaborarea modului de calcul.
În legătură cu faptul că unii producători au cerut pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 taxe de până la trei ori mai mari, Rovana Plumb a spus că nu este vizată, deocamdată, nicio modificare faţă de