Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat joi că se discută posibilitatea calculării în mod diferit a timbrului de mediu pentru motoarele pe benzină şi diesel. Potrivit ministrului, proiectul timbrului de mediu este în “faza finală de analiză” şi se va ţine cont de părerile exprimate de producătorii şi exportatorii de autoturisme şi ale altor persoane fizice şi juridice, participante la dezbaterea publică. Faţă de ceea ce a fost prezentat pe siteul Ministerului Mediului, ca propunere, de acum se va lua în calcul folosirea unei formule separate pentru motoarele care ultilizează benzină şi separate pentru cele care funcţionează cu motorină, având în vedere că “motoarele diesel au un plus de particule care poluează”. Rovana Plumb nu a dorit să facă nicio precizare înainte de a fi terminată elaborarea modului de calcul.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, prin urmare, vor polua pentru un interval mai mic.
gandul
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat joi că se discută posibilitatea calculării în mod diferit a timbrului de mediu pentru motoarele pe benzină şi diesel. Potrivit ministrului, proiectul timbrului de mediu este în “faza finală de analiză” şi se va ţine cont de părerile exprimate de producătorii şi exportatorii de autoturisme şi ale altor persoane fizice şi juridice, participante la dezbaterea publică. Faţă de ceea ce a fost prezentat pe siteul Ministerului Mediului, ca propunere, de acum se va lua în calcul folosirea unei formule separate pentru motoarele care ultilizează benzină şi separate pentru cele care funcţionează cu motorină, având în vedere că “motoarele diesel au un plus de particule care poluează”. Rovana Plumb nu a dorit să facă nicio precizare înainte de a fi te