Campania gândul şi GMP Advertising "Why Don't You Come Over?" continuă cu poveştile unor români care trăiesc în Marea Britanie. Astăzi, vă facem cunoştinţă cu Oana Romocea, ardeleanca din Oxford care poate comenta mai bine decât oricine toată această polemică privind "hoardele de români" de care s-au speriat englezii la începutul anului.
• Campania gândul "Why don't you come over?" a pornit simultan cu iniţiativa cotidianului britanic The Guardian de a-şi invita cititorii să ajute guvernul de la Londra la campania anti-imigraţie.
• Campania a fost preluată iniţial de postul de televiziune britanic Channel 4, apoi de Huffington Post şi de agenţia de presă americană Associated Press.
• Mesajul cu cea mai mare priză la public şi la presa britanică a fost cel referitor la frumuseţea româncelor: "Jumătate dintre femeile noastre arată precum Kate, celelalte precum sora ei". Campania a mai fost preluată de BBC, The Independent, The Telegraph, dar şi de Le Monde sau Der Spiegel.
• În cea de-a doua etapă a campamniei, i-am invitat pe români să-i primească pe britanici în gazdă. Pune-ţi şi tu canapeaua la bătaie.
În limba engleză există sintagma "perfect timing". Noi îi spunem "momentul potrivit". Indiferent de idiom, aceasta este construcţia care poate caracteriza cel mai bine discuţia cu Oana Romocea. Într-o lume în care doctoratele sunt mai mult decât un titlu conferit de o diplomă şi în care copy-paste-ul este o opţiune, Oana lucrează de şase ani la o teză de doctorat despre migraţie şi efectele pe care portretizarea din presa britanică le are asupra identităţii comunităţii de români din Regat. Şi-a început cercetarea la Manchester Metropolitan University în 2007, adică în anul aderării noastre şi a vecinilor bulgari la Uniunea Europeană.
"Nu am crezut niciun moment când am început că, atunci când voi ajunge în stadiul final al stu