România este prezentă cu o singură bancă, BRD, pe locul 490 dintr-un total de 500, într-un top al celor mai valoroase branduri bancare din lume în care Polonia care are şase instituţii de credit.
Ungaria este prezentă doar cu OTP Bank, pe locul 173, în clasamentul realizat de compania britanică de consultanţă Brand Finance. Brandul BRD este evaluat la 150 milioane dolari, cu 50 de milioane dolari mai puţin decât în topul de anul trecut, când banca a ocupat poziţia 362.
Spre deosebire de România, Polonia are şase bănci prezente în top, cel mai valoros brand fiind cel al PKO Bank (locul 124), estimat la 1,2 miliarde dolari. În afară de una, toate cele instituţii de credit poloneze analizate se situează în prima jumătate a clasamentului.
Valoarea brandul OTP Bank este de 750 milioane dolari. Bulgaria nu este reprezentată în clasament de nicio instituţie de credit.
Marile bănci străine prezente în România, precum Société Générale, ING şi UniCredit, se numără printre primele 50 cele mai scumpe branduri la nivel mondial, cu valori de 7,5 miliarde dolari, 6,11 miliarde dolari respectiv 4,93 miliarde dolari.
Francezii de la Société Générale sunt prezenţi pe piaţa bancară din România prin BRD, la care deţin un pachet de 60% din acţiuni, iar grupul financiar UniCredit este acţionar majoritar la UniCredit Ţiriac Bank.
Brandurile băncilor austriace Erste Group şi Raiffeisen Bank, care au de asemenea operaţiuni în România, sunt evaluate la 2,4 miliarde dolari şi 2,13 miliarde dolari. Grupul Erste deţine pe piaţa locală BCR.
Liderii clasamentului sunt giganţii americani Wells Fargo şi Chase, cu branduri de 26,04 miliarde dolari respectiv 23,41 miliarde dolari, iar locul trei îi revine băncii britanice HSBC, al cărei brand valorează 22,86 miliarde dolari.
Traderii de la RBS erau dispuşi să "aranjeze" Liborul în schimbul unei cine gratuit