Vânzările BlackBerry 10 de până acum au fost bune, raportat la Marea Britanie şi Canada. Producătorul însă îşi recunoaşte tacit imposibilitatea de a concura pe piaţa puternică prin anunţul potrivit căruia nu va comercializa dispozitive în Japonia. În plus, Skype va veni pe BlackBerry 10, dar nu chiar cum se aşteptau utilizatorii.
Deloc de acuzat, BlackBerry şi-a ales pentru noile modele pieţele pe care ştie că poate să vândă. Marea Britanie şi Canada sunt două astfel de zone, vor urma Emiratele Arabe Unite şi alte teritorii în care aceste telefoane au fost populare. Japonia nu va fi unul dintre ele, după cum informează „AllThingsD“.
N-a fost o piaţă uşoară nici pentru iPhone care venea după succesul american şi internaţional, aşa că e de înţeles atitudinea canadienilor. „Japonia nu este o piaţă majoră pentru BlackBerry şi nu avem niciun plan să lansăm dispozitive BlackBerry 10 acolo la acest moment“, a declarat purtătoarea de cuvânt Amy McDowell. Pentru acei clienţi rămaşi în Japonia, compania va oferi suport, dar cam atât.
În ultimii ani, scăderea companiei a fost atât de mare, încât a ajuns de la a figura în topul comScore doar la categoria „Alţii“. Are aproximativ 0,3% din piaţă, în timp ce Apple e lider cu peste 60%, potrivit datelor pe decembrie 2012, publicate de PCWorld.
Pentru utilizatorii care deja au BlackBerry 10 (sau vor avea) şi sunt fani Skype, au parte de o mică surpriză neplăcută din partea BlackBerry. Deşi la conferinţa de prezentare a produselor, Skype a fost promovată drept o companie dedicată platformei, aceasta nu va livra o aplicaţie nativă, ci o portare de pe Android, notează „GigaOM“. Nu ar fi o problemă majoră acest lucru, dacă aplicaţia nu ar fi pentru Gingerbread, o versiune de Android veche de peste doi ani.
BlackBerry a spus că va oferi suport pentru mai noile aplicaţii de Jelly Bean, dar fără să precizeze v