Tarte cu ananas, felinare roşii din hârtie şi delicatese precum melcii de mare - sunt doar câteva exemple ale mărfurilor tradiţionale pe care cumpărătorii din China pot să le achiziţioneze în ajunul Anului Nou Chinezesc.
De fapt, zilele dinaintea Anului Nou Chinezesc, care începe pe 10 februarie şi care marchează Anul Şarpelui, sunt o perioadă importantă pentru cumpărături.
Mai mult ca oricând, în acest an modul în care cele 1,3 miliarde de persoane din China îşi vor cheltui banii va fi analizat pentru a vedea încotro se îndreaptă economia - nu numai că aceasta îşi revine după încetinirea de anul trecut, dar în acelaşi timp trece de la dependenţa de exporturi la piaţa de consum intern. "Credem că consumul va fi unul dintre factorii-cheie ai economiei chineze în acest an. Consumatorul ar trebui să fie mai puternic, datorită unei încrederi mai bune, creşterii economice mai rapide şi câştigurilor rapide în venituri", a declarat Dariusz Kowalczyk, senior economist la Credit Agricole din Hong Kong. "Deci, vânzările cu amănuntul ar trebuie să fie mai bune iar acest lucru ar trebui să se reflecte în datele pe care le vom obţine din vânzările de Anul Nou Lunar, ce vor fi publicate mai târziu în această lună", a adăugat el.
Până în prezent, semnele arată că cheltuielile de consum îşi revin: economia Chinei a crescut cu 7,9% în ultimul trimestru al anului 2012, revenind după şapte trimestre consecutive de încetinire. Încrederea este, de asemenea, pe un făgaş bun, cu un indice de consum, realizat de furnizorul de informaţii de piaţă Nielsen în creştere cu 2 puncte la 108, în trimestrul al patrulea.
Anul Nou Chinezesc, cunoscut şi sub numele de "Anul Nou Lunar" sau "Festivalul primăverii", este sărbătorit pe întreg teritoriul Chinei şi în Hong Kong, precum şi în mai multe părţi ale Asiei. Pieţele chineze vor fi închise întreaga săptămână viitoare. @N