Societatea de Medicina Familiei Dolj şi Patronatul Medicilor de Familie Dolj au anunţat că se vor implica într-o acţiune de promovare a calităţii actului medical, pentru a se evita orice disfuncţionalitate în acordarea asistenţei medicale populaţiei din judeţ. Campania vizează o optimă colaborare între medicii de familie şi cei din alte specialităţi, atât din spital, cât şi din ambulatoriu, în interesul pacienţilor. Acţiunea va consta în lipirea unui afiş la fiecare cabinet de medicină de familie din Dolj, prin intermediul căruia pacienţii să fie informaţi în privinţa drepturilor pe care le au la externare sau la finalul consultaţiei din ambulatoriul de specialitate. „Vă amintim faptul că, în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, suntem toţi obligaţi să respectăm prevederile actelor normative în vigoare referitoare la finalizarea actului medical propriu prin eliberarea reţetelor compensate/gratuite şi a altor documente pacienţilor asiguraţi“, este mesajul transmis de medicii de familie colegilor din spital şi din ambulatoriul de specialitate.
Pacienţii ar trebui să ştie că, potrivit prevederilor contractului-cadru, medicul din spital are obligaţia să finalizeze actul medical, fie că l-a efectuat în Urgenţă sau pe secţie, iar aceasta implică eliberarea prescripţiei medicale potrivit calităţii de asigurat a pacientului ori, după caz, a biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice suplimentare, a concediului medical pentru incapacitate temporară de muncă şi a scrisorii medicale. „Prima reţetă este prescrisă de medicul de specialitate la externarea din spital, pentru 30 de zile, în cazul afecţiunilor cronice, iar următoarele, de către medicul de familie. În cazul tratamentului sub 30 de zile, se eliberează reţeta de către medicul de spital. De asemenea, după externare, pacientul mai poate efectua încă două controale decontate de CAS, nefiind nec