Asociatia Moldoovis Botosani a lansat, in luna octombrie, la Targul Agro-Zoo de la Popauti, trei produse traditionale. Este vorba de „cas de oaie Botosani”, „urda de oaie Botosani” si „branza sarata de oaie Botosani”. Problema este ca aceste produse nu sunt pe piata si nu pot fi achizitionate de catre botosaneni.
Reprezentantii Asociatiei Moldoovis spun ca incearca sa obtina un spatiu in hala de lactate, pe care sa-l amenajeze si sa comercializeze aceste produse.
„Am facut lansarea acestor produse in luna octombrie iar producatorii nu au mai avut posibilitatea de a-si asigura cantitatea suficienta pentru a comercializa in spatii special amenajate. Am preferat sa asteptam pana in primavara si sa ne organizam cat mai bine. Sambata, voi avea o discutie cu primarul Ovidiu Portariuc si ii voi solicita sa ne puna la dispozitie o zona din hala de lactate, unde sa ne expunem produsele. Vom incerca sa amenajam aceasta zona, precum in pietele din Austria sau Germania. Speram ca pana la sfarsitul lunii martie sa reusim amenajarea acestui spatiu unde botosanenii vor putea gasi produse traditionale”, a spus Ionica Nechifor, presedintele Asociatiei Moldoovis.
In momentul de fata, Asociatia Moldoovis are 1600 de membri dar numai zece fermieri botosaneni s-au autorizat pentru a produce si comercializa, casul, branza si urda de Botosani. Reprezentantul Asociatiei Moldoovis spune ca diferenta de pret intre produsele traditionale si celelalte produse nu va fi una semnificativa.
„Inca nu am discutat cu privire la preturile acestor produse traditionale. Vom stabili un pret astfel incat sa fie un beneficiu atat pentru producator cat si pentru consumator. In mod sigur nu va fi o diferenta foarte mare de pret intre produsele traditionale si celelalte produse de pe piata. La ora actuala sunt foarte multe produse despre care se spune ca sunt traditionale dar ele contin cu