Rețeta clasică îi aparține marelui designer de chiloți și perdele de corp Cătălin Botezatu: se închiriază un hol de hotel mai spălat în timpul unui important eveniment de fashion dintr-o capitală europeană, apoi se organizează un fel de fîțîială pe podium. Evenimentul este apoi livrat presei românești sub formă de mare șmecherie, care trebuie să conțină niște sintagme-cheie gen “Săptămîna Modei de la Paris”, „prezentare românească spectaculoasă”, “au participat importanți jurnaliști de fashion” etc.
De data asta, surpriză, nu este vorba de celebrul prezentator de emisiuni cu manechine grase, ci de Florin Dobre, un fost profesor de sport din Constanța, cunoscut în cercurile mondene din București sub porecla de Men in Red. Ce se-ntîmplă? Dom’ profesor a visat, încă din ziua în care a devenit croitor, să aibă și el o prezentare în cadrul Săptămînii Modei de la Paris. A reușit anul acesta, pe 18 ianuarie, în aceeași zi în care Givenchy, John Galliano sau Maison Martin Margiela își prezentau colecțiile de toamnă/iarnă 2013. Cu singura mențiune că, totuși, prezentarea lui Florin Dobre, intitulată “Panta Rhei”, n-a avut absolut nici o legătură cu Paris Fashion Week, ci doar, cel mult, cu Ambasada României în Franța, care i-a pus la dispoziție superbul Palat Béhague din Paris (proprietate a statului român din 1939). Și n-a avut întrucît participarea la Paris Fashion Week presupune, pe lîngă o taxă de înscriere foarte mare, să fii, totuși, un designer consacrat, cu cel puțin trei defilări pe podiumurile din Paris, să ai un fashion boutique în capitala modei și să lucrezi cu o agenție de PR locală, agreată de organizatori. Ceea ce, este foarte clar, Florin Dobre nu are.
Dar, ca orice român descurcăreț, domnul Dobre și-a mobilizat prietenii și a reușit să încropească o prezentare cu 40 de voluntari, aduși la Paris în ultimul moment, cînd un sponsor generos i-a