Ministrul delegat al proiectelor de infrastructura, Dan Sova, vrea sa rezilieze de comun acord contractul cu firma americana Bechtel pentru Autostrada Transilvania. Sova spune ca propunerea sa de reziliere a contractului se bazeaza pe "o chestiune de bun simt" si ca presupune si plata datoriilor acumulate la zi, undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012. In replica, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare sustine ca ministrul Sova "a ratat inca un moment sa taca inteligent". "Retorica ambigua a domnului ministru ma face sa cred ca inca nu i-a intalnit pe reprezentantii Bechtel si nici nu a citit contractul. Ar fi aflat pe aceasta cale ca Behtel poate invoca la reziliere o clauza de aproximativ 500 milioane euro", sustine Nazare.
"Am cheltuit 1,3 miliarde de euro, pana in acest moment, si avem singurul tronson functional de la Turda la Gilau de 52 km si inca 40% din tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, nefunctional, pentru ca nu exista nod rutier", a declarat ministrul delegat pentru proiectele de infrastrutura, Dan Sova, la Realitatea TV.
"Or, sa platesti 1,3 miliarde pentru 52 km de autostrada, in conditiile in care aceasta autostrada trebuie sa aiba 420 km, fireste ca se ajunge la niste cifre astronomice... In mod evident, sistemul de finantare al acestei autostrazi, si anume fonduri de la bugetul de stat, nu poate continua. Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar intentia mea ferma este de a propune companiei Bechtel incetarea completa a relatiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridica undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012", a mai declarat Sova.
Ministrul delegat pentru proiectele de Infrastructura, Dan Sova, a declarat ca in anul 2013 sunt 50 de milioane de euro in buget pentru plata datoriilor statului catre Bechtel.
Sova: "Propunerea mea de reziliere e bazata pe bun simt"