Al doilea producător auto nipon, Nissan Motor Co, partenerul de alianţă al Renault, şi-a menţinut estimarea privind obţinerea unui profit net de 3,4 miliarde de dolari la vânzări de 105 miliarde de dolari în anul fiscal 2012, deşi în trimestrul patru câştigurile au scăzut cu 35%, la 579 milioane de dolari, din cauza cererii slabe în Europa, China şi SUA.
Rezultatele obţinute de producătorul auto nipon în ultimul trimestru al lui 2012 depăşesc estimările analiştilor. Vânzările au scăzut cu 5,3%, la 23,5 miliarde de dolari.
"Performanţele Nissan din perioada octombrie-decembrie 2012 au fost sub aşteptările noastre, în principal din cauza condiţiilor operaţionale dificile din Europa, China şi SUA", a declarat directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Grupul auto Renault-Nissan a înregistrat vânzări record de 8,1 milioane unităţi în 2012, cu 0,9% mai mult decât în 2011. În pofida vânzărilor record, Renault-Nissan a căzut pe locul patru, de pe locul trei în 2011, în topul celor mai mari producători auto din lume după ce Toyota a redobândit poziţia de lider mondial.
Datele arată că Nissan a vândut de două ori mai multe vehicule decât Renault. În timp ce producătorul auto japonez Nissan, la care Renault este cel mai mare acţionar, a vândut 4,94 milioane vehicule, în creştere cu 5,8% în ritm anual, Renault a vândut 2,55 milioane automobile, cu 6,3% mai puţin decât în 2011.
Vânzările de automobile japoneze pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume, au scăzut puternic anul trecut pe fondul disputelor teritoriale dintre primele două economii asiatice.
Producţia Nissan în afara Japoniei a crescut anul trecut cu 6,3% anul trecut, la 3,74 milioane de unităţi, de asemenea un record pentru producătorul auto nipon. În Japonia, vânzările Nissan au crescut anul trecut cu 11,6%,